Lieve Manon,
Na een heftige bevalling van mijn zoontje in 2023, merkte ik nu bijna anderhalf jaar later tijdens mijn nieuwe zwangerschap dat het mij toch meer had gedaan dan ik dacht. De angst voor de nieuwe bevalling overviel mij, waardoor ik bleef hangen in het negatieve rondom de gebeurtenis van de eerste bevalling en niet vooruit durfde te kijken.
Ik kende jou al omdat je mijn verloskundige was bij de eerste zwangerschap, dat vond ik heel fijn. Ik besloot bij jou langs te komen voor EMDR, in de hoop zo met nieuw vertrouwen mijn bevalling in te kunnen. Ik heb de sessies als confronterend maar ook heel fijn ervaren. Door zo stil te staan bij de gebeurtenis en de onderliggende emoties die daarbij kwamen kijken heb ik meer rust/acceptatie gevonden in wat was en wat nog moet komen. De spanning voor de nieuwe bevalling zal natuurlijk blijven, maar ik durf nu wel vooruit te kijken en durf te zeggen dat ik uitkijk naar de ontmoeting met mijn dochter!
Ik wil je super erg bedanken voor de rust en nieuwe inzichten die ik dankzij jouw hulp gekregen heb. Je bent een topper.